Friday 6 May 2011

5 UntukMu MAMA!!

mama....
Aku lahir tanpa apa-apa,
Engkaulah yang mengajariku segalanya,
Membesarkanku dengan segala upaya,
Berharap aku kan jadi orang yang berguna..

Ketika aku menangis dalam takut,
Engkaulah yang menenangkanku..
Dan ketika aku jatuh sakit,
Engkaulah yang selalu berada di sampingku..

Engkau menegurku ketika aku salah,
Engkau mengingatkanku ketika aku lupa,
Engkau menghiburku ketika aku sedih,
Engkaulah yang menyembuhkanku ketika aku terluka..

Kini aku telah dewasa,
Berusaha mengejar dan meraih cita-cita,
Berharap kan menjadi orang yang berguna,
Demi mewujudkan harapan dan impian keluarga..

Terima kasih mama,
Engkaulah segalanya bagiku,
Tanpamu kini aku bukanlah apa-apa,
Kasihmu padaku tak kan terbalas sepanjang masa...



http://www.youtube.com/watch?v=S3h5g37Z7DY&feature=related

5 comments:

burhan al-hilmi said...

nice poem..
everyday is mothers day :)

AriSa MizuTaNi said...

yes...everyday is mother day.. thnx 4 follow my blog.. masih baru.. :)

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
FurBall said...

kata2 yang syiok..mesti bangga mak ko ada anak yang cumil dan baik mcm ko..sujuk perut ibu mengandung..

thanks singgah blog furball..rajin2 komen t furball komen kembali.furball follow!!~_~

AriSa MizuTaNi said...

angah arbie : syg kamu jugakkk!! hehehe...
furball : uiisshh.. yeyeahh xde lorh cumil mne pun~okeyh.. no prob...!! sowie.. masih baru g blog nih.. xbpe mahir.. :)