Monday 13 June 2011

0 Anak yG SeweL..!!

Pada suatu hari, Mak minah mahu masak..Tapi,gula pasir dah kehabisan di dapur.Maka, Mak minah pun suruh anak nya Nurul pergi ke kedai untuk belikan Gula pasir untuk memasak.

Mak minah : Nurrrruuullll....!!! Mai sini satt...

Nurul : ye makkk..sat... Awatt makkk??

Mak minah : Hang tolong mak sat.. Belikan gula pasir..mak nak masak pun tak boleh..tak ada gula pasir...mak nak wat lauk kat bapak hang nieh...

Nurul : Tapi makk...cek tak tahu had mana gula pasir...!

Mak minah : Tak pe..hang habaQ je kat pak mat kedai tue,nak gula pasir..nanti dia bagi lorh gula pasir kat hang.

Nurul : Ye lorh..nanti cek tanya pak mat..

Nurul pun dah sampai ke kedai pak mat...Then,mintak gula pasir kt pak mat..Nurul pun dah beli gula pasir,tapi dia hairan kenapa ada gula je..? dalam hati nya die memikirkan tiada pasir pun dalam gula tue. Maka,dia pun masukkan pasir ke dalam gula.. dan dia pun bercakap "haaaa...!! ni baru betul gula pasir "

Nurul : Maaakkkkk..!!! cek dh pulang...!! nahh ni ha gula pasir..

Mak minah : Ok,letakkan je kt atas meja tue... (sambil tue mak die buka ikatan timbang gula pasir tue ).. heyyy,nurulll!! awat yang ada pasir kt dalam gula nih??Pak mat tue tak betul ke duk bagi gula pasir yang xboleh di makan nih...

Nurul : tak lah makk.. tadi cek yang masukkan pasir dalam plastik tue..pak mat cume bagi gula je...mak kata beli gula pasir..Tue yang cek masukkan pasir sebab xde pasir..

Mak minah :uiisshh.. nurul.. nurul... (sambil menggelengkan kepala ) ape dh jadi lorh dgn anak aku nieh..
 

No comments: